Герб Новоархангельського району


Земельні питання

У Кіровоградській області власники паїв отримали майже 845 мільйонів гривень

З початку 2018 року на Кіровоградщині власники паїв отримали 844,4 млн грн оплати за надання в користування своїх земельних ділянок, що становить 59,43 % від загальної нарахованої суми.

Найвища вартість оренди землі за гектар в Гайворонському - 2673,25 грн (85,75% виплати), Олександрівському - 2315,52 грн (83,52% виплати), Петрівському - 1695,34 грн (59,72% виплати), Олександрійському - 1646,91 грн (42,90% виплати), Долинському - 1419,07 грн (64,81% виплати), Благовіщенському - 1409,15 грн (57,16% виплати) районах Кіровоградської області. Найнижча - у Новгородківському - 935,25 грн (87,63% виплати) і Бобринецькому - 984,49 грн (61,64% виплати) районах Кіровоградської області.

Жителі Кіровоградської області, які є власниками земельних ділянок, станом на 25 вересня 2018 року передали орендарям у користування землі загальною площею 1029,48 тис. га, уклавши 215,9 тис. договорів оренди.

На сьогодні продовжується проведення розрахунків за користування земельними частками (паями).


Довідково

Відповідно до ст. 93 Земельного кодексу України, право оренди земельної ділянки – це засноване на договорі строкове платне володіння й користування земельною ділянкою, що необхідна орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам і юридичним особам України, іноземцям і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об’єднанням і організаціям, а також іноземним державам.


Прес-служба ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області


Підключення органів місцевого самоврядування та Центрів надання адміністративних послуг

Держгеокадастром отримано Атестат відповідності на комплексну систему захисту інформації (далі – КСЗІ) автоматизованої системи Державного земельного кадастру (далі – АС ДЗК), зареєстрований в Адмінстрації Держспецзв’язку 29.07.2016 за № 14178, дійсний до 29.07.2021.

Організаційно-експлуатаційною документацією на КСЗІ АС ДЗК встановлено порядок розгортання та підключення типового робочого місця стороннього користувача до АС ДЗК (документ 24932263.002М7) “Типове робоче місце стороннього користувача Автоматизованої системи Державного земельного кадастру. Комплексна система захисту інформації. Інструкція з розгортання типового робочого місця”).

Держгеокадастр готовий відповідно до документа 24932263.002М7 забезпечити здійснення необхідних заходів з підключення до Державного земельного кадастру за умови виконання стороннім користувачем вимог зазначеного документа, отримання стороннім користувачем від адміністратора АС ДЗК завіреної копії Атестату відповідності таекспертного висновку на організаційно-технічне рішення для КСЗІ у типовому робочому місці стороннього користувача (далі – ТРМ СК) АС ДЗК та надання до Держгеокадастру та адміністратора АС ДЗК копії наказу про введення в промислову експлуатацію ТРМ СК АС ДЗК.

УВАГА!!!

Програмний комплекс клієнта захисту мережевих з’єднань «ІІТ Захист з’єднань – 2. Клієнт захисту з’єднань» працює з незахищеними носіями ключової інформації, а також із захищеними носіями ключової інформації типу «Кристал-1» «Алмаз-1К», на які  видано позитивні експертні висновки за результатами державних експертиз у галузях криптографічного та технічного захисту інформації.

Контактні телефони:

з питань правомірності підключення – апарат Держгеокадастру: (044) 249-96-83;

з питань порядку підключення – адміністратор АС ДЗК Державне підприємство “Центр державного земельного кадастру”:

органи місцевого самоврядування – (044) 454-02-72

нотаріуси – 067-245-79-90.

Згідно до вимог Закону України від 10 грудня 2015 р. № 888 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг” (далі – Закон), Державне підприємство “Центр державного земельного кадастру” (далі – Центр ДЗК), як адміністратор Кадастру, здійснює заходи, спрямовані на виконання вимог зазначених Законом.

Алгоритм підключення, технічного та технологічного супроводження доступу до відомостей Державного земельного кадастру в режимі читання.

Алгоритм надання доступу до відомостей Державного земельного кадастру уповноваженим посадовим особам виконавчих органів місцевого самоврядування та адміністраторам центрів надання адміністративних послуг.

Заява про надання доступу до відомостей Державного земельного кадастру в режимі читання.

 

Інструкція користувача по роботі  у програмному забезпеченні Державного земельного кадастру при наданні відомостей з Державного земельного кадастру (Витяг про земельну ділянку).

Вимоги до автоматизованого робочого місця користувача

Сервіс надання доступу до відомостей Державного земельного кадастру в режимі читання

Заява про надання доступу до відомостей Державного земельного кадастру

http://dzk.gov.ua


Шановні громадяни та професіонали земельного ринку!

Нагадуємо, що на сайті Держгеокадастру доступні онлайн-послуги у сфері земельних відносин. Функціонал дає можливість просто, зручно та оперативно отримати найбільш потрібні довідки та документи.

За допомогою веб-сервісу e.land.gov.ua можна замовити адміністративні та отримати сервісні електронні послуги Держгеокадастру, зокрема:

отримати відомості Державного земельного кадастру, витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку землі, відомості про права власності на земельні ділянки, інформацію про осіб, що переглядали відомості щодо прав власності на земельну ділянку, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та їх розподіл, подати заяву з надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, оформити запит на отримання документації із землеустрою з Державного фонду документації із землеустрою.

Щоб скористатись функціоналом, необхідно зареєструватися та авторизуватися в електронному кабінеті за допомогою електронної пошти, електронного цифрового підпису, платіжної картки банку (BankID) або через мобільного оператора (MobileID).

Без авторизації можна замовити отримання кваліфікаційного сертифіката та дубліката кваліфікаційного сертифіката інженера-землевпорядника, а також отримати витяги з Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів, Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, Державного реєстру оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок.

Сертифіковані інженери-землевпорядники за допомогою веб-сервісу e.land.gov.ua можуть оформити заяву про державну реєстрацію земельної ділянки, заяву про внесення виправлених відомостей до Державного земельного кадастру, подати на погодження проект землеустрою.

Окремі види електронних послуг, наприклад замовлення витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, можна замовити безпосередньо з Публічної кадастрової карти (http://map.land.gov.ua/kadastrova-karta).

Запровадження електронних послуг як частини політики детінізації та боротьби з корупцією в сфері земельних відносин є одним із головних пріоритетів у діяльності Держгеокадастру. На сьогодні уже 15 адміністративних послуг доступні громадянам онлайн.

 


Майже 900 тисяч гривень щорічно надходитиме до сільських рад завдяки земельним торгам, проведеним у липні 2018 року на Кіровоградщині

Упродовж липня 2018 року аграрії Кіровоградщини придбали права оренди на 19 земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності.

Дані земельні ділянки розташовані на територіях Олександрівського, Вільшанського, Новоархангельського, Гайворонського, Онуфріївського, Олександрійського районів. Їх загальна площа становить 285,05 гектара. Використовуватися вони будуть для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Найдорожче під час торгів продані права оренди на земельні ділянки в адміністративних межах Староосотської сільської ради Олександрівського району площею    30,88 га, де стартова ціна піднялася до 25,56% від нормативної грошової оцінки та становить 275,26 тисячі гривень, та на території Могильненської сільської ради Гайворонського району площею  4,11 га, де стартова ціна піднялася до 25,52% від нормативної грошової оцінки та становить 8,21 тисячі гривень.

Завдяки земельним торгам, проведеним у липні 2018 року, до бюджетів сільських рад щорічно надходитиме 886,8 тис. гривень. Дані кошти  громади зуміють використовувати на розвиток власних територій.


Довідково.

Земельні торги проводяться відповідно до глави 21 Земельного кодексу України «Продаж земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах». Інформація про лоти із зазначенням місця розташування земельних ділянок, їх площ та кадастрових номерів, а також стартового розміру річної орендної плати розміщена на сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру у розділі «Земельні аукціони».



Прес-служба ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області



На Кіровоградщині з початку 2018 року сплачено у добровільному порядку 1,5 млн грн -  суми шкоди, встановленої під час проведення перевірок щодо дотримання вимог земельного законодавства

З початку 2018 року спеціалістами Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області проведено 509 перевірок дотримання вимог земельного законодавства.

Управлінням з контролю за використанням та охороною земель видано 549 наказів «Про здійснення державного контролю за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності». Під час проведення перевірок виявлено 287 порушень. Для їх усунення складено 192 протоколи про адміністративні правопорушення. Винесено 186 постанов, з них 5 - про закриття справи у зв’язку із ознаками злочину, матеріали направлено до правоохоронних органів; 181 - про притягнення до адміністративної відповідальності. Для вжиття заходів реагування по 63 справам направлено матеріали до правоохоронних органів, зокрема 36 - до прокуратури. Видано 144 приписи про усунення порушень земельного законодавства.

Отже, з початку 2018 року нараховано розмір заподіяної шкоди державі на суму 4,26 млн грн, сплачено у добровільному порядку 1,5 млн грн. Накладено стягнень за адміністративні правопорушення у вигляді штрафів на суму майже 41 тис. грн, сплачено у добровільному порядку на суму майже 37,2 тис. грн.

Крім того, Управлінням з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області, розглянуто 327 звернень від юридичних та фізичних осіб та 115 – від правоохоронних органів.


Довідково.

 Відповідно до статті 2 Закону України „Про державний контроль за використанням та охороною земель”, основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є:

- забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; - забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель;

- запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;

- забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами стандартів і нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.

 

Прес-служба ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області


Збільшено коефіцієнт при розрахунку орендної плати за земельні ділянки


З 17 липня 2018 року набирає чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України, яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 № 489.

Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0. замість 2.0.

Таким чином платники, які мають земельні ділянки, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру та у разі якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, повинні подати до контролюючих органів уточнюючі податкові декларації за II півріччя 2018 року з новою довідкою (витягом) про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка видана з врахуванням вимог Порядку (з 17.07.2018), як це передбачено ст.286 Податкового кодексу України.



Прес-служба ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області


Проблема деградації земель в Україні є актуальною та гострою


17 червня міжнародна спільнота відзначає Всесвітній день боротьби з опустелюванням та посухою. Спустелювання – це деградація засушливих ґрунтів, через яку гинуть родючі землі, пасовища та ліси. Причиною жахливої деградації земель є надмірна неправильна експлуатація ґрунтів, нераціональна вирубка лісів тощо. Від неї тією чи іншою мірою страждає 70% засушливих територій в усьому світі.

Деградація земель та опустелювання вже давно набули глобального виміру та є одними з найбільших викликів для сталого розвитку людства,спричиняючи серйозні проблеми як екологічного, так і соціально-економічного характеру, включаючи голод та вимушену міграцію населення.

• Щорічно людство втрачає 12 мільйонів гектарів земель та 75 мільярдів тонн родючих ґрунтів.

• На землях, які втрачаються щорічно, можна було б отримувати 20 млн. тонн зерна.

• Щохвилини в світі від голоду вмирає 16 осіб, з яких 12 дітей.

• Близько 40% населення земної кулі страждає від нестачі води.

• До 2030 року потреби у продовольстві, енергії та воді збільшаться щонайменше на 50,45 та 30 відсотків.

До деградаційних процесів характерних для нашої країни можна віднести ерозію, забруднення, підтоплення територій, зсуви ґрунту. Суховії, посухи та пилові бурі є характерними для степової зони України. Вони є найбільш небезпечними для сільського господарства країни і нерідко негативно впливають на здоров’я людей. Кіровоградська область повністю знаходиться в межах степової зони, тому боротьба з опустелюванням для нашого регіону має велике значення.

До найбільш ефективних заходів щодо боротьби з опустелюванням слід віднести:

–  збільшення лісистості;

–   розробка проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни;

–  встановлення водоохоронних зон та прибережних захисних смуг;

–  заходи по збереженню та відтворенню родючості ґрунтів.

Відповідно до  Головного закону України – Конституції, земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це обумовлено винятковим значенням землі, яка є головною матеріальною основою довкілля, необхідним засобом формування, розвитку і поширення рослинності, існуючих водних об’єктів, є  основою територіальної цілісності держави та основою сільського, лісового виробництва.

Тому боротьба з опустелюванням повинна бути невід’ємною частиною комплексного розвитку земельних ресурсів в інтересах їх стійкого розвитку для запобігання та скорочення деградації земель та відновлення потерпілих від опустелювання земель. В її рамках слід проводити комплексну інформаційну роботу, що сприятиме зменшенню цих негативних процесів та припиненню їх наслідків.

Для консолідації світових зусиль у подаванні цих проблем 17 червня 1994 року в м. Париж було прийнято Конвенцію Організації Об’єднаних Націй про боротьби з опустелюванням у тих країнах, що потерпають від серйозної посухи та деградації земель під впливом природних чи антропогенних чинників.

Саме тому сторонами Конвенції на сьогодні є 193 країни світу, у тому числі і ті, на території яких природні пустелі взагалі відсутні.


Прес-служба ГУ Держгеокадастру у Кіровоградській області



Мораторій поза законом

22 травня 2018 року, поза сумнівом, увійде в історію найдовшої в світі української земельної реформи.

Європейський суд з прав людини визнав, що земельний мораторій порушує права громадян.

Про те, які наслідки матиме це рішення для процесу запуску ринку землі в Україні, – в колонці першого заступника міністра аграрної політики та продовольства України Максим Мартинюк.

Як власнику паю увійти в історію земельної реформи

Європейський суд з прав людини визнав, що мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення в Україні порушує права людини. Які наслідки матиме це рішення?

Максим Мартинюк, перший заступник міністра аграрної політики та продовольства

22 травня 2018 року в історії найдовшої в світі української земельної реформи стався несподіваний поворот.

Європейський суд з прав людини (ЄСПЛ) визнав мораторій на продаж землі сільськогосподарського призначення, який діє в Україні останні 16 років, таким, що порушує права громадян.

Цим рішенням ми зобов`язані двом громадянам України, пенсіонерам - Софії Зеленчук и Віктору Цицюрі, які не змирилися з фактом "в Україні мораторій", а задалися питанням "А з якого дива в Україні мораторій?" і виходили з того, що їх права, як власників земельних ділянок, повинні бути 1) дотримані; 2) їх обмеження - належним чином компенсовано.

Не можна сказати, що ці дві людини повернули питання земельної реформи в політичний порядок денний (воно звідти нікуди і не зникало), але підняли його на новий рівень.

Які наслідки матиме рішення ЄСПЛ?

Перш за все, на жаль, змушений розвіяти радість багатьох - ЄСПЛ не зобов`язував Україну зняти мораторій на продаж землі, хоча саме в такому формулюванні новина розійшлася в багатьох ЗМІ.

Видати таку директиву ззовні в принципі неможливо, ми суверенна держава. Більш того, в обґрунтуванні свого рішення суд визнає, що держава має право і може вдаватися до контролю використання приватної власності в ім`я загального блага.

Проте, не зважаючи на відсутність швидкого ефекту, важливість цього рішення величезна.

Уперше інституція такого рівня визнала, що в тому вигляді і формі, в яких мораторій на продаж землі діє в Україні, він обмежує права громадян і неспівставний із метою, яку переслідує.

А кінцева мета, як ми пам`ятаємо, - це створення ринку землі.

Тобто ніхто не заперечує право держави формувати політику і захищати економічні інтереси на свій розсуд, проте в цьому випадку мова йде про застосування надмірної сили при такому захисті.

Нинішнє рішення не обтяжливе для українського бюджету - глобальних компенсацій суд позивачам не присудив. Однак воно відкрило кілька важливих можливостей.

По-перше, подано приклад, який можуть наслідувати й інші власники паїв - і при відсутності помітних поліпшень у держрегулювання цієї сфери, позови вже не зведуться до 3000 євро компенсації, як зараз.

За дуже символічного збігу, в земельних відносинах в Україні якраз вчора відбулося кілька важливих тектонічних зрушень.

Парламент законопроектом №7060 щодо стимулювання розвитку фермерських господарств затвердив в Україні французьку модель ведення агробізнесу.

Вона передбачає, що якщо сімейна ферма орендує землю обсягом до 5 га, то після 7-ми років роботи на ній має право приватизувати ділянки.

Для цієї категорії сільгоспвиробників будуть проводитися окремі земельні аукціони і на них буде виставлятися не менше половини всіх земель, переданих у користування на торгах в попередньому звітному періоді.

До слова, ці землі не потрапляють під дію мораторію.

Ще одне довгоочікуване нововведення - впорядкування норм безоплатної приватизації державних земель, яка з першого дня свого існування несла серйозні корупційні ризики.

Після набору критичної маси таких земельних поліпшень, приводів зустрічатися в Європейському суді у держави Україна з власними громадянами буде менше.

По-друге, у прихильників земельної реформи з`явився додатковий аргумент, оскільки навіть найпалкіші популісти навряд чи зможуть аргументовано довести, що ЄСПЛ "виконує замовлення земельних олігархів і латифундистів".

У цілому рішення ЕСПЛ у справі "Зеленчук і Цицюра проти України" - це не остаточна перемога. Але це нова, потужна зброя у  боротьбі для її досягнення.

Тому формулювання "Держава Україна програла в Європейському суді", можливо, і правильна юридично, але некоректна з точки зору загальнодержавного майбутнього.

Будь-які рішення і кроки, спрямовані на зняття мораторію і на ослаблення обмежень - це безумовна перемога всієї країни і кожного її громадянина.


Джерело: “Економічна правда”.





Вчені розповіли, до яких наслідків призводить спалювання стерні

На думку вчених, спалювання стерні є в першу чергу антиекологічним та нераціональним заходом, користі ґрунту чи майбутньому урожаю це не принесе, а збитки внаслідок проведення таких заходів колосальні.

Бездумні дії господарств, котрі вважають, що спалювання соломи принесе користь, часом призводять до непоправних наслідків і багатотисячних збитків.

Більшість господарств, які вдаються до спалювання соломи, виправдовуються тим, що заорювання стерні та соломи є трудомістким і, до того ж, дорогим агрозаходом. Насправді ж спалювання — це акт безгосподарності і свідомого розтрачання корисної енергії, наданої природою.

Вчені дослідили, що спалювання соломи та стерні не може вважатися ефективним заходом боротьби з грибковими хворобами. А от шкода, яку наносить спалювання навколишньому середовищу, очевидна.

По-перше, перетворюючись на попіл, згорають напіврозкладені органічні рештки. По-друге, за температури вище 100°С спалюється гумус, особливо коли солома лежить у валках або копицях. При цьому відбувається безповоротна втрата органічного вуглецю і азоту. Відбувається зниження потенційної родючості ґрунту і, відповідно, майбутньої врожайності сільськогосподарських культур. По-третє, разом із стернею вогонь знищує безцінну біосферу ланів, яка могла б суттєво підвищити врожайність у наступні роки, а на їх місце приходять патогенні мікроорганізми та бур’яни.

Крім того, спалювання соломи є потенційною небезпекою для сусідніх полів, де може виникнути пожежа, лісосмуг, лісів та степів. На відкритій території в безвітряну погоду вогонь може розповсюджуватися зі швидкістю до 4 км за годину, а у вітряну — до 30 км, при цьому висота полум’я може сягати двох метрів.

Шкода від спалювання стерні і сухої трави величезна. На превеликий жаль, не усі господарства до кінця усвідомлюють наслідки подібних заходів.

У більшості країн світу діють закони, які забороняють спалювання соломи і листя. Наприклад в Німеччині понад 30 років тому запровадили закон про заборону спалювання соломи, а порушників карають на рівні 50% величини урожаю. В Україні спалювання рослинних залишків заборонено статтею 77-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, статтями 16 та 22 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» та законодавством України про охорону земель.

Сільгосппідприємства, незважаючи на заборони, щороку  спалюють на полях стерню або солому після збирання врожаю та навесні. І мало хто замислюється про те, що безконтрольне випалювання стерні може призвести до пожежі на сусідніх полях або в лісосмугах, вогонь може перекинутися на розташовані поруч житлові і господарські будівлі, сади.

При спалюванні стерні, соломи і поживних залишків згорає гумус - найбільш родючий поверхневий шар. Внаслідок цього знижується біологічна активність ґрунту. Разом з стернею вогонь знищує безцінну біосферу ланів, яка могла б суттєво підвищити врожайність у наступні роки, а на їх місце приходять патогенні мікроорганізми та бур`яни. Страждає й рослинний природний світ. Тварини разом з потомством, що не в змозі врятуватися, гинуть, стаючи жертвами цієї безгосподарності.

Спалювання сухої рослинності або її залишків, випалювання стерні, луків, пасовищ, приносить значну шкоду навколишньому середовищу, зростає ймовірність пожеж у житлових та дачних будинках. Адже для виникнення таких пожеж достатньо необережно кинутого маленького недопалку чи сірника. На відкритій території в безвітряну погоду вогонь може розповсюджуватися зі швидкістю до 4-х км за годину, а у вітряну – до 30 км; висота полум’я досягає 2-х метрів.

 Під час спалювання стерні та інших рослинних залишків повітря в містах стає важким і гірким, збільшуються випадки захворювань дихальних шляхів. Під час згоряння однієї тонни рослинних залишків у повітря вивільняється більше 9 кг мікрочасточок диму. До їх складу входять пил, окис азоту, вуглекислий газ, важкі метали тощо, які осідають у легенях. Шкода від спалювання листя і сухої трави багатолика і надзвичайно небезпечна. На превеликий жаль, українці рідко надають цьому ваги.



                                                                     Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області закликає

                                                                      керівників сільгосппідприємств та городників бути обачними.

                                                                      Під час роботи на земельних ділянках  дбати не тільки про власну

                                                                      користь, а й власними діями  не нашкодити природі. А отже і собі.


Це наслідки необдуманих людських вчинків.



Про індексацію нормативної грошової оцінки земель у 2018 році

Відділ у Новоархангельському районі головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області на виконання пункту 289.3 статті 289 Податкового кодексу України повідомляє.

За інформацією Державної служби статистики України, індекс споживання цін за 2017 рік становить 100,0 %.

Відповідно до пункту 8 підрозділу Перехідних положень Податкового кодексу України ( в редакції Закону України від 20.12.2016 р. № 1791-УІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України  та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році») встановлено,що індекс споживчих цін за 2017 рік,що використовується для визначення коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель  сільськогосподарських угідь ,земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення 1,0.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становить: 1996 рік – 1,703, 1997 рік – 1,059, 1998 рік – 1,006, 1999 рік – 1,127, 2000 рік – 1,182, 2001 рік – 1,02, 2005 рік 1,035, 2007 рік – 1,028, 2008 рік – 1,152, 2009 рік – 1,059, 2010 рік – 1,0, 2011 рік – 1,0, 2012 рік – 1,0, 2013 рік – 1,0, 2014 рік – 1,249,2015 рік-1,433(крім сільськогосподарських угідь) та 1,2 для сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, сіножатей,пасовищ та перелогів).

Значення коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь (ріллі,багаторічних насаджень,сіножатей,пасовищ та перелогів) за 2016 рік становить 1,0, для земель не

сільськогосподарського призначення -1,06.

Нормативно грошова оцінка земель за 2002, 2003, 2004 та 2006 роки не індексувалася.


Завантажити Зарезервовані земельні ділянки для учасників АТО.


Кабмін з 1 жовтня запроваджує пілотний проект щодо запровадження принципу екстериторіальності при затвердженні проектів землеустрою.

Кабінет міністрів України з 1 жовтня 2016 року запроваджує пілотний проект щодо запровадження принципу екстериторіальності при затвердженні проектів землеустрою, який передбачатиме випадкове визначення територіального органу Державної служби геодезії, картографії та кадастру, уповноваженого затвердити проект.

Згідно з постановою уряду від 31 серпня № 580, опублікованою в газеті “Урядовий кур’єр”, підсумки проекту буде підбито 1 березня 2017 року. У документі йдеться, що розробник затвердження проекту землеустрою подає оригінал проекту в територіальний орган Держгеокадастру за місцем розташування земельної ділянки. Потім система електронного документообігу Держгеокадастру у випадковому порядку визначає територіальний орган, який погоджуватиме проект землеустрою. Також у випадковому порядку будуть обрані співробітники тероргану, які розглядатимуть проект. Як повідомляв УНІАН, у вересні Держгеокадастр провів тестування системи електронних земельних аукціонів, яка після законодавчого затвердження повинна зробити земельні торги більш прозорими.

Так за перше півріччя 2016 року органи Держгеокадастру провели 510 земельних торгів з продажу прав оренди земельних ділянок загальною площею 10,6 тис. га. Це майже удвічі більше, ніж за аналогічний період минулого року, протягом якого через аукціони було реалізовано права оренди земельних ділянок площею 5,5 тис. га.

Джерело: http://economics.unian.ua/agro/1527903-proekti-zemleustroyu-v-ukrajini-pogodjuvatimut-po-novomu.html


























































































































































































Кіровоградщина під загрозою опустелювання

17 червня відзначається міжнародною спільнотою як Всесвітній день боротьби з опустелюванням та посухами. Деградація земель та опустелювання вже давно набули глобального виміру та є одними з найбільших викликів для сталого розвитку людства,спричиняючи серйозні проблеми як екологічного, так і соціально-економічного характеру, включаючи голод та вимушену міграцію населення.

• Щорічно людство втрачає 12 мільйонів гектарів земель та 75 мільярдів тонн родючих ґрунтів.

• На землях, які втрачаються щорічно, можна було б отримувати 20 млн. тонн зерна.

• Щохвилини в світі від голоду вмирає 16 осіб, з яких 12 дітей.

• Близько 40% населення земної кулі страждає від нестачі води.

• До 2030 року потреби у продовольстві, енергії та воді збільшаться щонайменше на 50,45 та 30 відсотків.

Для консолідації світових зусиль у подаванні цих проблем 17 червня 1994 року в м. Париж було прийнято Конвенцію Організації Об’єднаних Націй про боротьби з опустелюванням у тих країнах, що потерпають від серйозної посухи та деградації земель під впливом природних чи антропогенних чинників.

Саме тому сторонами Конвенції на сьогодні є 193 країни світу, у тому числі і ті, на території яких природні пустелі взагалі відсутні.

Землі України також зазнають впливу деградаційних процесів, серед яких найбільш масштабними є ерозія (близько 57,5% земель країни), забруднення (близько 20% земель країни), підтоплення території (близько 12% земель країни). Щорічно фіксується близько 23 тисяч одиниць зсувів. Кількість підземних і поверхневих карстопроявів становить близько 27 тисяч.

Причини такої ситуації мають комплексний характер та історичні передумови.

Кіровоградська область за площею та біопродуктивним потенціалом земельного фонду є однією з провідних областей країни.

Так, земельний фонд Кіровоградщини складає близько 2,5 млн га, з них понад 2 млн га, або 82,8 відсотка займають сільськогосподарські угіддя. З яких: рілля – 86,8 відсотка, багаторічні насадження – 1,2, сіножаті – 1,2 та пасовища – 10,8 відсотка.

Натепер у Кіровоградській області завершено перерозподіл земель запасу і резервного фонду. В результаті чого в приватній власності знаходиться близько 1,5 млн. га сільськогосподарських угідь – 73,4% від їх загальної площі, в тому числі і орних земель – 83,4%.

Зокрема, в державній власності залишається більше ніж півмвмільйона га сільськогосподарських земель, в тому числі орних земель – 285,4 тис. га. В комунальній власності – 2,4 тис. га сільськогосподарських угідь, з них 2,2 тис.га орних земель.

Сільськогосподарська освоєність Кіровоградщини – надзвичайно висока, порівняно з земельними фондами України та провідних держав світу. Так, якщо освоєність країн Європи складає в середньому 53-65%, в України – понад 70%, то в Кіровоградській області цей показник досяг 82,6%.

Наслідком такої високої господарської освоєності земельного фонду спостерігається прогресуюча деградація земель, що створює загрозу екологічній безпеці області.

Крім того, надмірне навантаження на земельні угіддя спричинило активізацію розвитку негативних процесів, серед яких особливої сили набули ерозійні. До такого стану призвело нехтування питаннями екологічної придатності земель для використання певних сільськогосподарських культур, зокрема, необґрунтоване збільшення площ просапних культур.

І вже на сьогодні, у деяких районах Кіровоградщини розораність сільськогосподарських угідь сягнула понад 90 відсотків. Крім того, через ерозійні процеси площа ярів перевищує 3,5 тис. га, а площа деградованих та малопродуктивних земель склала 270 тис. га.

Починаючи з 1993 року, у ґрунтах України на 75 % площі сільськогосподарських угідь склався негативний баланс гумусу, який у 2-3 рази перевищує допустиму норму. Як і в інших областях України, у Кіровоградській області процес втрати гумусності прогресує.


Прес-служба Головного управління

Держгеокадастру у Кіровоградській області




Завантажити Інформація, станом на 28.12.2015, про земельні ділянки у Новоархангельському районі, які можуть бути надані у власність учасникам АТО.

Завантажити Інформація, станом на 07.11.2015, про земельні ділянки у Новоархангельському районі, які можуть бути надані у власність учасникам АТО.

Завантажити Інформація, станом на 24.06.2015, про земельні ділянки у Новоархангельському районі, які можуть бути надані у власність учасникам АТО.

______________


17 грудня 2015 року

Відділ Держгеокадастру у Новоархангельському районі Кіровоградської області інформує, що на офіційному веб–сайті Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру http://map.land.gov.ua (у розділі «Публічна кадастрова карта») працює електронний сервіс замовлення витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Сервіс дозволяє здійснювати оплату послуги за допомогою електронного платіжного засобу та замовити одержання витягу у будь-якому зручному для вас центрі надання адміністративних послуг.

______________

Новоархангельська РДА - розробка WEB-сторiнки